Rețetele GoostoMix sunt adaptate la Thermomix de comunitate și nu sunt testate Vorwerk.

Ce schimbări aduc sărbătorile în viața ta?

Ce schimbări aduc sărbătorile în viața ta?

Articol (pre)gătit de
Antonia, vegetariană creativă

Sărbătorile de iarnă sunt printre cele mai iubite de către majoritatea oamenilor. Atmosfera plăcută te face să uiți de frigul de afară și te introduce într-o stare liniștită. De sărbători se schimbă adesea meniul, gospodinele gătind preparate specifice perioadei, unele mai bune decât celelalte. Totuși, este important să existe un echilibru privind cât mănânci, câtă apă bei, cum gătești și câtă mișcare faci.

De sărbători apar câteva schimbări la alimentație și stil de viață, de aceea este bine să le conștientizezi.

Mâncăm mai mult și mai nesănătos

Luminițele, băuturile fierbinți, mirosul de brad și portocală sunt elementele cheie ale sărbătorilor de iarnă, petrecute adesea cu familia și cei dragi. Crăciunul te face să te simți mai fericit și mai împlinit datorită stării de sărbătoare. Astfel, atmosfera festivă cere și pregătiri pe măsură. Și cum să celebrezi Crăciunul în familie mai bine dacă nu cu o masă bogată la care să inviți toată familia? Pentru a-ți impresiona invitații, probabil pregătești mâncăruri complexe pentru care îți dedici mai mult timp, astfel încât să obții preparate delicioase și pe placul tuturor. Printre preparatele clasice se numără:

  • salata boeuf;
  • piftia;
  • friptura de porc;
  • sărmăluțe tradiționale;
  • lebăr, jumări și alte produse din carne de porc.

Majoritatea preparatelor sunt grele pentru organism și conțin o mulțime de calorii. Maioneza din salata boeuf, carnea grasă de porc și uleiul în exces pot deveni adevărați inamici ai sănătății, influențând funcționarea normală a corpului și expunându-te unui risc ridicat de îmbolnăvire, mai ales dacă vei consuma aceste preparate în cantități mari.

În perioada sărbătorilor ești tentat să mănânci mai mult pentru că:

  • frigiderul abundă de bunătăți, iar varietatea mărește apetitul;
  • gustul preparatelor rămâne irezistibil, oricând de nesănătoase ar fi;
  • fiind mereu acasă, ești tentat să mai mănânci câte ceva chiar dacă nu îți este foame;
  • vizitele la prieteni mai aduc și ele ceva în plus de digerat, fie că mănânci „doar o gură” sau farfurii întregi de mâncare. 

Este important să menții un echilibru constant și să înțelegi că excesele pot fi dăunătoare sănătății. Sărbătorile se celebrează cu multă mâncare, însă trebuie să te abții din a mânca prea mult și prea des dacă vrei să ai grijă de corpul tău.

Exagerăm cu dulciurile și gustările sărate

Gospodinele se întrec în prepararea celor mai bune prăjituri, cornulețe, cozonaci și plăcinte. De Revelion se pregătesc și torturi, astfel că meniul de dulciuri este complet. Nici gustările sărate nu lipsesc din meniul de sărbători. Sărățelele, foietajul, rulourile și biscuiții sunt vedetele zilelor de Crăciun și de Anul Nou. 

Motivele pentru care oamenii se pregătesc cu atâtea bunătăți sunt legate de faptul că:

  • sunt așteptați mereu invitați, iar pentru a-i primi cum se cuvine trebuie să îi servești cu ceva bun;
  • pot veni colindători și urători cărora trebuie să le răsplătești colindul printr-un dar pe măsură;
  • în zilele în care nu ieși din casă și îți petreci majoritatea timpului în interior te gândești mereu la „Oare ce să mai ronțăi bun?” iar gustările dulci și sărate îți sar în ajutor;
  • timpul liber, vacanțele sunt asociate cu mai multă libertate, astfel că oamenii își dau voie să se bucure de plăcerile nevinovate ce țin de alimentație.

Aportul alimentar este ridicat în perioada sărbătorilor, de aceea tot ce mănânci trebuie să fie atent ales, astfel încât să nu faci excese. Încearcă să păstrezi un echilibru între mesele principale și gustări și introdu în meniu și câteva fructe și legume proaspete pentru a balansa proporțiile de nutrienți. În plus, poți găti deserturi fără zahăr și alte gustări sănătoase care să fie la fel de bune!

Dulciurile și gustările sărate conțin mulți carbohidrați, glucide și lipide, însă corpul are nevoie și de vitamine și minerale. Le poți găsi cu ușurință în fructe și legume, astfel că trebuie adăugate pe lista de cumpărături!

Evită îngrășarea respectând 5 reguli simple

Mesele dese și bogate, la care te bucuri de preparatele gătite special pentru sărbătorirea Crăciunului și Anului Nou, pot duce la o acumulare de țesut adipos la nivelul corpului tău, ce se traduce prin apariția kilogramelor în plus. Pentru a-ți menține silueta, dar și sănătatea în același timp, apelează la câteva sfaturi utile care să te ajute să fii mereu în formă.

Gătește sănătos la robotul tău multifuncțional de gătit

Rețetele tradiționale pot fi adaptate cu ușurință la aparatul de bucătărie, dispozitivul care te ajută să gătești variantele light ale preparatelor grele din meniul de sărbători. 

În plus, acesta îți oferă o varietate largă de metode prin care să gătești, mai sănătoase decât cele clasice: gătitul la aburi, sous-vide, slow cook sau sotare. Obții preparate gustoase și cu mai puține calorii, perfecte de pus la mesele încărcate de sărbători.

Bea suficientă apă

Pentru o digestie eficientă și pentru ca organismul tău să funcționeze corect după toată mâncarea de sărbători, consumă o cantitate optimă de apă. Ai grijă la apa pe care o alegi, pentru că poate conține substanțe nedorite, periculoase pentru organism. Alege să bei apă de la ionizatorul de apă fiindcă este curățată de impurități și îți aduce și alte beneficii în plus:

  • are pH corespunzător organismului, de 8,5-9,5;
  • hidratează în profunzime datorită structurii micro-cluster;
  • accelerează metabolismul și îmbunătățește tranzitul intestinal.

Mănâncă încet și cu înghițituri mici

Mâncatul conștient te poate ajuta să realizezi mai ușor când intervine sațietatea. Dacă mănânci cu înghițituri mari te vei simți plin mult mai târziu decât dacă alegi înghițiturile mici. Mănâncă fără grabă, pentru că dacă alertezi organismul, mâncarea nu va mai fi asimilată așa cum trebuie.

Respectă programul meselor

Fii prezent la fiecare masă din zi, fără excepții, pentru a lăsa organismului posibilitatea de a digera corect mâncarea. Consumă cantități moderate de mâncare atât la micul dejun, cât și la prânz și cină. Dacă sari peste prânz, ești tentat ca la cină să mănânci mai mult, iar dacă sari peste cină, a doua zi dimineață îți vei potoli foamea cu mai multe alimente decât are corpul nevoie.

Alternează mâncatul cu activitatea fizică

Sportul te ajută să scapi de caloriile pe care le-ai consumat într-o zi și îți oferă o stare de bine. Mișcarea este binevenită pe tot parcursul anului și nu trebuie să lipsească din programul tău în perioada sărbătorilor. Optează pentru plimbări în natură, alergat sau exerciții acasă ori la sală și îți vei remodela cu ușurință corpul.

Menține un stil de viață sănătos și în timpul sărbătorilor

Deși tentația este mare, iar bucatele sunt multe și gustoase, trebuie să găsești puterea de a spune „stop” atunci când te-ai săturat sau când simți că preparatul respectiv începe să te facă să te simți prea plin. 

Perioadele sărbătorilor de iarnă sunt pline de momente frumoase și speciale, iar mesele cu familia ocupă un loc aparte atât de Crăciun, cât și de Anul Nou. Prepară mese echilibrate pentru tine și invitații tăi, nu exagera cu rețetele bogate în calorii și încearcă să te îndrepți către un stil de viață mai sănătos.

Mănâncă alimente gătite corespunzător, bea destulă apă și nu sări peste sport și astfel îți vei menține intactă sănătatea organismului!

GoostoMix, o platformă care prezintă aparate inovative pentru o bucătărie modernă.
Comandă-ți propriul Thermomix TM6

Completează datele de mai jos și noi te vom contacta pentru a-ți oferi tot ajutorul necesar.

Preț: 1395 Euro
Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul nostru! Vei primi noutăți, articole, informații despre hidratare și alimentație pentru sănătatea ta!