Rețetele GoostoMix sunt adaptate la Thermomix de comunitate și nu sunt testate Vorwerk.

Cum să îți organizezi timpul în mod eficient?

Cum să îți organizezi timpul în mod eficient?

Cuprins

Articol (pre)gătit de
Delia, mereu pe fugă

Timpul este o resursă ireversibilă, drept pentru care trebuie utilizat rațional, eficient și cu bună știință, astfel încât să reușești să îndeplinești toate obiectivele pe care ți le-ai propus într-o zi, într-o săptămână, într-un an sau în întreaga viață.

Planificarea corectă a timpului te poate ajuta să fii mai productiv, să te bucuri de mai multe pauze și să eviți irosirea acestuia. Citește în continuare și află mai multe despre time management și rolul acestuia!

Ce înseamnă gestionarea timpului și cum te poate ajuta?

Gestionarea timpului, concept cunoscut drept time management, se referă la procesul de organizare și planificare a timpului, fiind o formă de luare a deciziilor care are ca ideal eficientizarea acestuia. 

Acest proces se ocupă de modul de împărțire a timpului între diverse activități, cu scopul de a îndeplini obiective. Activitățile sunt diferite de la o persoană la alta, în funcție de stilul de viață, priorități, serviciu și alți factori care influențează modul în care fiecare își petrece timpul.

Un studiu din 2021 arată că gestionarea timpului poate fi, în primul rând, un stimulent al bunăstării, fiind moderat legată de îmbunătățirea performanțelor. Astfel, devine instrument care influențează auto-eficacitatea (încrederea unui individ că deține capacitatea de a îndeplini o sarcină sau de a atinge un scop), având astfel un rol important în ceea ce privește modul de gândire, acționând la nivel psihologic.

Corect puse în aplicare, tehnicile de time management îți pot influența într-un mod pozitiv atât viața personală, cât și viața profesională. Principalele avantaje ale organizării timpului sunt că:

  • previne procrastinarea,
  • te ajută să îți îndeplinești obiectivele mai rapid,
  • te determină să îți prioritizezi activitățile importante,
  • îți oferă un impuls să termini mai multe task-uri decât în mod obișnuit,
  • te ajută să rămâi concentrat la activitățile tale prioritare,
  • contribuie la menținerea echilibrului între viața personală și viața profesională.

Care sunt cele mai utilizate tool-uri de gestionare a timpului?

Pentru a-ți planifica eficient timpul, începe prin a face schimbări mici în viața ta. Fii în controlul propriei vieți și evită să pierzi timpul, implementând câteva tehnici de time management.

Beneficiile de bază ale organizării și funcționării conform unui plan bine stabilit pot fi observate rapid, însă pe lângă rezultatele tangibile, vizibile, poți observa și instalarea unui sentiment de control, care este o parte esențială în gestionarea stresului și echilibrarea bunăstării generale.

Citește în continuare și descoperă cum să îți organizezi eficient timpul!

Planifică-ți fiecare zi în avans, prioritinzându-ți activitățile

Pentru a ști exact cât timp ai de alocat fiecărui task pe care îl ai de făcut într-o zi și pentru a te putea încadra în acel interval de timp fără a-l depăși, organizează-ți un To-Do List. Asigură-te că plasezi cele mai importante activități și obiective esențiale de îndeplinit la începutul listei pentru a te ocupa de ele primele, după care continuă cu restul activităților. 

Iată o sugestie de prioritizare a activităților, pe categorii:

  • urgente și importante,
  • nu sunt urgente, dar sunt importante,
  • urgente, dar nu sunt importante,
  • nici urgente, nici importante.

Punând într-o listă toate task-urile, conștientizezi mai ușor cât de încărcate sunt unele zile și cât de important este să nu îți pierzi timpul. Folosește o aplicație pentru telefon sau rămâi la varianta clasică, folosind o agendă, pentru a-ți nota timpul estimat pentru o activitate. După ce o termini, scrie timpul efectiv pe care l-ai petrecut rezolvând acel task. Astfel, vei putea analiza cât de productiv ai fost.

Setează termene limită pentru task-urile de peste zi

Stabilind o perioadă definită de zile sau de ore în care ai timp să rezolvi un anumit task, te poți organiza mai ușor să îl termini la timp. 

Un studiu publicat în Journal of Consumer Research arată că termenele limită mai lungi, odată impuse, îi determină pe oameni să creadă că task-ul pe care îl au de făcut este mai dificil, astfel antrenându-l să utilizeze mai multe resurse decât este nevoie pentru a-l realiza.

Atunci când îți impui termene limită, analizează cu atenție activitatea în cauză și încearcă să estimezi cât mai realist timpul necesar pentru a o termina. Fie că este vorba despre activități pe termen lung, precum pictarea unui tablou sau scrierea unei cărți, fie că vorbim despre activități pe termen scurt, uzuale, precum gătitul unui fel de mâncare sau spălatul vaselor, impune-ți să le termini la timp cu ajutorul deadline-urilor.

La ce calități să lucrezi pentru a reuși să îți organizezi eficient timpul?

Pentru a învăța să îți prețuiești timpul și să-l petreci în mod inteligent, ai nevoie de câteva deprinderi simple. Odată înrădăcinate în modul tău de a fi, îți va fi mult mai simplu să îți planifici timpul eficient. Iată care sunt aceste deprinderi:

  • fii organizat – rămâi ancorat în realitate și lasă factorii care te distrag deoparte, imediat ce îi identifici.
  • fii punctual – învață să faci totul la timp și o să observi cum te obișnuiești să nu mai pierzi timpul. Atunci când vine vorba despre livrarea unor proiecte sau teme care au un deadline fix, evită să lași totul în ultimul moment și să trimiți materialele la limită. Este un exercițiu care te va ajuta pe tine să te organizezi, dar vei fi avantajat și în ceea ce privește părerea celorlalți despre tine. Făcând orice activitate la limită, riști să diminuezi din încrederea și seriozitate pe care ți-o acordă ceilalți.
  • fii îngăduitor cu tine – acordă-ți libertatea de a lua pauze, de a te relaxa și de a te deconecta de la lucrurile care te stresează. După o perioadă lungă în care te-ai concentrat pe terminarea unor taskuri, ai nevoie de o pauză. Ia-ți timpul necesar pentru a te deconecta și pentru a-ți recăpăta puterile. Ține cont că pentru a avea suficientă energie este recomandat să ai o alimentație echilibrată și să bei suficientă apă. Încearcă apa noastră de la ionizator, este puternic hidratantă și te energizează!

Fii mai organizat cu un plan de gestionare a timpului bun!

Preia controlul timpului tău planificându-l eficient, astfel încât să fii mai liniștit și mai bine organizat! Adoptă obiceiuri simple, precum punctualitatea, menținerea unui To-Do List și setarea deadline-urilor pentru activitățile și obiectivele tale importante pentru că time managementul poate avea un impact semnificativ asupra succesului tău!

Surse:

 

GoostoMix, o platformă care prezintă aparate inovative pentru o bucătărie modernă.
Comandă-ți propriul Thermomix TM6

Completează datele de mai jos și noi te vom contacta pentru a-ți oferi tot ajutorul necesar.

Preț: 1395 Euro
Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul nostru! Vei primi noutăți, articole, informații despre hidratare și alimentație pentru sănătatea ta!