Rețetele GoostoMix sunt adaptate la Thermomix de comunitate și nu sunt testate Vorwerk.

Dieta Rina – cum să slăbești sănătos cu un plan alimentar corespunzător

Dieta Rina – cum să slăbești sănătos cu un plan alimentar corespunzător

Articol (pre)gătit de
Ioana, mămică de profesie

Dacă vrei să scapi de kilogramele în plus, ai nevoie de un stil de viață ponderat și bine gândit. Procesul de slăbire trebuie să se facă treptat, regula de aur fiind echilibrul în tot ce ține de obișnuințele tale. Alimentația este principalul factor care duce la creșterea în greutate și tot ea trebuie să fie primul lucru pe care îl schimbi dacă vrei să slăbești. Optează pentru un regim alimentar controlat precum dieta Rina pentru a scădea în greutate corect și eficient.

Cum a apărut dieta Rina și de ce te ajută să slăbești

Cunoscută și sub numele de dieta de 4 zile, dieta Rina este un program special conceput pentru a sprijini organismul în înlăturarea depozitelor de grăsime. Dieta a fost concepută de două sportive americane, Breda Hrobat și Mojca Poljansek, care și-au dorit să împărtășească principiile alimentare ale sportivilor cu toată lumea. Conceptul de la care a plecat a fost împărțirea alimentelor în 4 clase:

  • proteine din produse de origine animală;
  • amidonuri din legume;
  • carbohidrați din produse făinoase;
  • vitamine din fructe.

Baza de la care a plecat dieta Rina este combinarea potrivită a alimentelor. Problemele de digestie și încetinirea metabolismului apar frecvent din cauză că sunt consumate alimente din toate grupele în aceeași zi. Acest lucru îngreunează procesul de descompunere a alimentelor în substanțe nutritive pentru că organismul procesează în mod diferit proteinele, carbohidrații, amidonul, grăsimile. Consumând un singur tip de nutrient pe zi, corpul asimilează mai ușor și într-un timp mai scurt mâncarea.

Dieta Rina detaliată – ce să mănânci în fiecare zi

Dieta Rina este un regim de tip disociat se bazează pe un plan exact ce trebuie respectat întocmai pentru a obține rezultate vizibile. Dieta îți poate schimba cu totul aspectul corpului deoarece este posibil să slăbești chiar și 15-20 de kilograme. Dieta propune repetarea unui ciclu de 4 zile în care ai voie să mănânci alimente din câte o singură categorie. După 28 de zile, în care ai repetate deja cele 4 zile de 7 ori, trebuie să ai o zi de detoxifiere în care să bei doar apă. După ziua 29, reia ciclul de 4 zile. Zilele poartă denumirea categoriei de alimente principale pe care trebuie să o consumi, însă pe lângă mai poți adăuga și alte produse din alte grupe, dar în cantități considerabil mai mici.

Dieta Rina are câteva principii de bază pe care este necesar să le știi pentru a te asigura că totul merge ca la carte:

  • în fiecare zi micul dejun este același: 90% fructe proaspete și 10% legume. Poți consuma doar fructe dacă îți plac, dar pentru a varia poți să adaugi și nuci, semințe, legume verzi.
  • poți consuma orice aliment câtă vreme face parte din categoria din ziua respectivă;
  • mesele se iau la un interval de 2 ore;
  • poți să bei apă, cafea sau ceai dar neîndulcite;
  • ia toate mesele zilnice chiar dacă nu îți este foame;

Ziua 1 – proteine

Dieta începe cu o zi ușoară în care trebuie să consumi nutrienți din carne, lapte, ouă, brânză. Este indicat să alegi carne slabă, de pui, curcan sau pește. Încearcă să le gătești cât mai sănătos, la aburi, prin fierbere sau sotare. Ia-ți un ajutor în bucătărie dacă vrei să gătești mai repede și mai ușor! Alege să folosești dispozitivul tău de gătit multifuncțional pentru a prepara rețete delicioase și sănătoase pentru toate mesele zilei:

  • micul dejun: shake din fructe, smoothie cu legume, compot sau fructe proaspete. Alege o singură variantă și asigură-te că prepari cantități moderate;
  • prânzul: alimentul principal poate să fie carnea (la tigaia grill, fiartă, la grătar, alături de o porție mică de salată verde), brânzeturile sau ouăle;
  • cina: mergi pe același aliment ca la prânz într-o cantitate mai mică. Evită supele și pâinea.

Alege dintre carne, lactate și ouă un singur produs pe care să îl consumi în această zi. Persoanele care nu consumă carne pot ține dieta fără probleme consumând în această zi alte alimente bogate în proteine.

Ziua 2 – amidonuri

Această zi mai este numită și cea a legumelor, și trebuie să te axezi pe acele legume bogate în amidon precum: cartofi, broccoli, ciuperci, varză, năut, fasole, mazăre, porumb, morcovi, linte. Micul dejun rămâne același, cu 2-3 fructe proaspete sau câteva nuci și fructe uscate. La prânz și cină gătește rețete cu puțin ulei:

  • cartofi cu verdețuri – un preparat delicios care te va face să uiți că ești la dietă;
  • ciorbă de fasole – o rețetă aromată și sățioasă care conține o grămadă de nutrienți;
  • supă cu năut și spanac – este gustoasă și perfectă pentru toată familia, nu doar pentru cei la dietă;
  • tagliatelle de morcov și zucchini – o masă sănătoasă care atrage toate privirile datorită culorilor variate din farfurie.

Dacă alegi să gătești rețete cât mai light, dieta devine mai ușoară de ținut iar arderea grăsimilor se intensifică. Mesele tale zilnice trebuie să fie în deficit caloric, așa că nu exagera cu porțiile de mâncare. Corpul se descurcă să funcționeze și cu mai puține alimente fiindcă se folosește de depozitele de grăsimi atunci când simte că are nevoie de mai multă energie.

Harvard Health Publishing susține că dietele cu puține grăsimi sunt cele mai eficiente pentru a slăbi. Cu cât consumi mai multe alimente gătite fără ulei, fructe și legume crude și leguminoase naturale, cu atât corpul tău va descompune mai ușor nutrienții și arderile se intensifică. Ai grijă la ce și cât mănânci și procesul de slăbire va fi facilitat!

Ziua 3 – carbohidrați

Aproape că o poți numi cheat day, însă există și aici câteva reguli. Partea bună este că ai libertatea să mănânci pizza, paste, prăjituri, ciocolată neagră. Poți consuma orice produs care conține carbohidrați: cereale, fulgi de ovăz, pâine, porumb. Uite cum să planifici meniul unei astfel de zile:

  • micul dejun: 2 fructe la alegere: mere, caise, piersici, pere, struguri, banane;
  • prânz: pizza cu vinete, paste cu sos de roșii, mămăligă amestecată cu brânză;
  • cina: o porție mică de paste pentru a te putea răsfăța apoi cu o prăjitură sau o felie de tort în această zi. Dacă nu ești fan dulciuri, optează pentru biscuiți sărați sau covrigi. Este singura zi în care ai liber la snacksuri, așa că profită, dar rezumă-te totuși la o cantitate moderată.

Este posibil să fie ziua ta preferată pentru că te simți mai puțin constrâns de ideea de dietă. Totuși, dieta Rina este permisivă și îți oferă posibilitatea să mănânci aproape ce vrei tu. Tot ce trebuie să faci este să gătești alimentele sănătos, să ai grijă la proporții și la categoria de alimente.

Ziua 4 – vitamine

Ultima zi a dietei se bazează pe fructe și legume proaspete, fructe uscate, semințe și nuci. În această zi poți avea o gustare pentru că este posibil să ai nevoie de mai mulți nutrienți. Alimentele din această categorie îți oferă energie pentru o perioadă lungă. Ai o mulțime de moduri în care poți să combini fructele pentru mesele din această zi:

  • smoothie cu fructe de pădure;
  • compot de mere și gutui;
  • gutui coapte;
  • mere coapte umplute cu stafide;
  • smochine uscate cu banane pasate;
  • salată de fructe.

Încearcă să incluzi în mesele tale fructe uscate, nuci, arahide, alune, semințe pentru că sunt sățioase și te ajută într-o zi în care fructele sunt alimentul principal. Acestea sunt delicioase și conțin o cantitate mare de apă, contribuind la hidratarea organismului. Totuși, într-o zi nu este de ajuns să mănânci doar fructe pentru a te sătura, așa că optează pentru oleaginoase să îți potolească foamea.

Ziua de apă – o dată la 27 de zile

Este recomandat ca în această zi să consumi doar apă. Corpul are nevoie de o pauză de la dizolvarea nutrienților din alimente, transportul lor către organe, eliminarea substanțelor care nu mai sunt utile. Oferă-i organismului o zi de detoxifiere pentru a se curăța și pentru a arde mai multe grăsimi. Ai grijă la tipul de apă pe care îl consumi, căci o apă nepotrivită poate avea efecte negative asupra sănătății tale.

Alege să consumi apă sănătoasă și cu pH adaptat chiar dacă ții sau nu dieta Rina. Acum este simplu să bei apă sigură cu ajutorul ionizatorului de apă, aparatul ce aduce inovația la tine în bucătărie. Apa este un element esențial pentru corpul tău, asigurând eliminarea toxinelor, hidratarea în profunzime și accelerarea metabolismului. Optează să bei apă ionizată pentru că:

  • este filtrată de impurități; 
  • are pH alcalin, perfect pentru a-ți oferi mai multă energie;
  • consumul de apă este o modalitate bună pentru a opri senzația de foame. Frecvent se întâmplă ca ceea ce simți ca fiind foame să fie, de fapt, sete. 

Consumă apă alcalină cu pH de 8,5-9,5 pentru că te energizează și te revigorează!

De ce este dieta Rina eficientă?

Acest regim alimentar este special conceput pentru a sprijini funcțiile de digestie ale organismului. Dacă ții dieta Rina, trebuie să știi că ai voie să mănânci doar într-un anumit interval de timp, astfel încât procesul de slăbire să se realizeze eficient. Intervalele de timp în care poți mânca sunt atent gândite astfel încât să coincidă cu Iată care sunt fazele dietei Rina:

  • Faza de purificare – are loc între ora 4:00 și ora 12:00 și este intervalul în care poți lua micul dejun format din 2-3 fructe sau legume, 1-2 mâini de semințe sau de fructe uscate.
  • Faza de ingestie – între 12:00 și 20:00, este perioada perfectă pentru a lua prânzul și micul dejun la distanță de cel puțin 2 ore între ele.
  • Faza de digestie – între 20:00 și 4:00, moment în care corpul asimilează nutrienții și în care nu trebuie să mai mănânci nimic.

Cum să îți menții greutatea după ce ai terminat dieta Rina?

Dacă ai reușit să dai jos câteva kilograme în urma dietei, atunci ești pe drumul cel bun. Corpul deja s-a obișnuit cu acest program, arderile se realizează eficient, iar revenirea la un stil de viață haotic ar însemna să dereglezi metabolismul și să iei din nou în greutate. Lupta cu kilogramele este câștigată abia în momentul în care reușești să păstrezi greutatea o perioadă mai lungă. Este recomandat ca după cele 90 de zile de dietă să continui să respecți câteva reguli pentru a te menține în formă:

  • consumă alimente sănătoase, cu mulți nutrienți și puține grăsimi;
  • asociază nutrienți greu digerabili precum carbohidrații cu nutrienți care se dizolvă mai ușor, ca vitaminele;
  • nu renunța la activitatea fizică: plimbă-te alert în parc, mergi la alergat sau la sală pentru a-ți antrena mușchii și pentru a arde calorii;
  • poți să continui să ții parțial dieta, încercând să incluzi în fiecare zi o grupă de alimente principală și alte câteva alimente aparținând altor grupe pe lângă.

Ce beneficii are dieta Rina pentru organism?

Programul alimentar bazat pe împărțirea categoriilor de nutrienți și consumarea acestora în zile distincte este un regim ușor de ținut și impune puține restricții în ceea ce privește alimentele. Dacă vrei să slăbești câteva kilograme alege să ții dieta Rina pentru că:

  • îți modifică funcționarea metabolismului, grăbind arderile și îmbunătățind asimilarea nutrienților;
  • nu te înfometează ci te ajută să slăbești prin deficit caloric și arderi rapide;
  • este flexibilă și îți oferă posibilitatea să mănânci din când în când și dulciuri;
  • te poți opri oricând dacă ai ajuns la greutatea dorită;
  • te vei obișnui rapid cu dieta și îți va fi ușor după terminarea ei să îți păstrezi obiceiurile sănătoase deprinse în timpul regimului, precum consumul de fructe și legume, gătitul sănătos, consumul unei cantități optime de apă curată;
  • nu necesită calcularea caloriilor consumate la fiecare masă.

Mănâncă echilibrat pentru a avea un corp mai sănătos!

Motivația de a slăbi este de multe ori legată de aspectul fizic, însă este important de menționat că depozitele de grăsimi în exces pot duce la apariția unor boli cardiovasculare, neurodegenerative, ginecologice și psihice. Introdu o schimbare în viața ta și revizuiește-ți regimul alimentar pentru a te asigura că ai un corp care funcționează normal.

Optează pentru dieta Rina dacă vrei să scapi de 15-20 de kilograme printr-un program permisiv și ușor, iar rezultatele nu vor întârzia să apară. Pune sănătatea pe primul loc și ia atitudine imediat ce kilogramele în plus devin vizibile!

Surse:

Brenda Hrobat și Mojka Poljansek – „Rina’s 90 – dieta de 90 de zile, part. 1”

www.wikipedia.org

https://doc.ro/controlul-greutatii/dieta-rina-reguli

https://www.health.harvard.edu/topics/diet-and-weight-loss

GoostoMix, o platformă care prezintă aparate inovative pentru o bucătărie modernă.
Comandă-ți propriul Thermomix TM6

Completează datele de mai jos și noi te vom contacta pentru a-ți oferi tot ajutorul necesar.

Preț: 1395 Euro
Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul nostru! Vei primi noutăți, articole, informații despre hidratare și alimentație pentru sănătatea ta!