Rețetele GoostoMix sunt adaptate la Thermomix de comunitate și nu sunt testate Vorwerk.

Ridichile – legume sănătoase de primăvară, nutritive și versatile

Ridichile – legume sănătoase de primăvară, nutritive și versatile

Articol (pre)gătit de
Ioana, mămică de profesie

Legumele de primăvară sunt punctul de plecare spre o nutriție echilibrată și sănătoasă. Ridichile încep să apară încă din luna martie și îți aromează salatele până toamna târziu. Gustul suculent și ușor picant se potrivește de minune într-o mulțime de combinații delicioase.

Răsfață-ți poftele cu rețetele delicioase cu ridichi pe care ți le-am pregătit în acest articol, dar hai mai întâi să afli mai multe despre aceste legume.

De ce să consumi ridichile mai des la mesele tale?

Ridichile sunt legume de primăvară nutritive și cu gust bogat, oferindu-i organismului tău substanțe hrănitoare importante. Atunci când îți planifici alimentația, asigură-te că incluzi în meniu preparate variate, în care folosești ingrediente naturale și proaspete. Ridichile se potrivesc în preparate calde sau reci, în smoothie-uri și pot fi chiar și o gustare crunchy între mese. Alege să mănânci echilibrat și vei observa o schimbare asupra sănătății tale.

Dacă vrei să pornești în aventura mâncatului sănătos, asigură-te că frigiderul tău este plin de legume și fructe proaspete, carne și lactate slabe, iar în cămară ai pregătite cereale integrale și semințe de tot felul. Printre bunătățile din frigider asigură-te că ai inclus și ridichile, fiindcă sunt un aliment benefic pentru organism.

Iată avantajele consumului de ridichi asupra sănătății!

Ridichile își găsesc rapid loc în planul tău alimentar și își găsesc și mai rapid loc în organismul tău. Odată descompuse, substanțele nutritive din ridichi contribuie la câteva procese importante din corp. Beneficiile ridichilor pentru sănătate sunt:

  • conțin antioxidanți precum catehină, pirogalol, acid vanilic și alți compuși fenolici ce împiedică degradarea celulară. Antioxidanții neutralizează radicalii liberi din corp, protejând celulele. În plus, ridichile conțin vitamina C, un alt antioxidant important;
  • conțin compuși chimici precum glucozinolatul și izotiocianatul care pot avea un efect de reducere a nivelului de zahăr din corp. Ele dispun și de o anumită cantitate de adiponectină, hormon care poate ajuta la protejarea împotriva rezistenței la insulină. În plus, conținutul de Coenzima Q10 poate proteja împotriva diabetului;
  • au în componență fibre, substanțe care previn constipația și sprijină digestia. Consumând mai multe fibre poți preveni apariția unor probleme gastrointestinale.

Ridichile au un conținut nutritiv bogat, astfel că dacă vei consuma 116 g de ridichi, obții:

  • 0,1 g grăsimi;
  • 3,9 g carbohidrați;
  • 1,9 g fibre;
  • apă;
  • 2,2 g glucide;
  • 0,8 g proteine;
  • minerale: sodiu, calciu, fier, magneziu, fosfor;
  • vitamine: vitamina A, vitamina C, vitamina D, vitamina E, vitamina K.

În plus, ridichile au puține calorii. 116 g de ridichi conțin doar 18,6 kcal.

Bucură-te de beneficiile gastronomice ale ridichilor asupra preparatelor tale!

Când pui la cale un preparat, ingredientele și modul în care le gătești sunt factorii principali care influențează gustul mâncării. Asigură-te că alegi ingrediente delicioase și că le gătești sănătos, și vei obține un preparat pe cinste. Ridichile sunt legume versatile, chiar dacă sunt mai populare în salate decât în preparatele calde.

Indiferent de tipul de mâncare pe care îl gătești, ridichile îți aduc avantaje gastronomice însemnate:

  • au gust suculent și ușor iute;
  • au o textură crocantă;
  • cele roșii sunt frumos colorate și arată estetic într-un preparat;
  • pot fi folosite atât pentru gătitul propriu-zis cât și pentru plating, fiindcă le poți sculpta în diferite forme.

Cum poți include ridichile în alimentație?

După ce ai aflat care sunt beneficiile consumului de legume, urmează să descoperi cum le poți introduce în alimentația ta. Dacă vrei să încerci preparate noi dar ai prea puțin timp la dispoziție pentru a găti sau îți este teamă că rezultatele finale nu vor fi gustoase, poți găti simplu și rapid rețete adaptate la robotul tău de gătit. Acesta este un aparat multifuncțional care cântărește, toacă, mărunțește, frământă, amestecă și pregătește termic rețetele.

La el poți găti rețete delicioase cu ridichi, mai ales dacă alegi una dintre tehnicile de preparare sănătoase pe care ți le pune la dispoziție aparatul. Poți găti preparatele tale preferate într-un mod echilibrat, folosind aceste funcții:

  • slow cook;
  • sitr-fry;
  • fierbere;
  • călit;
  • sotare;
  • fermentare;
  • îngroșare.

În continuare îți vom prezenta câteva modalități prin care poți utiliza ridichile în alimentație. Aparatul este intuitiv și ușor de folosit și vei învăța imediat cum se manevrează. Lasă-te purtat de gustul bun al preparatelor și vei rămâne plăcut surprins de utilitatea aparatului. Pe lângă că se pricepe la gătit, robotul te surprinde și cu alte utilități, precum prepararea cosmeticelor.

Transformă orice salată într-o armonie culinară folosind ridichi

Salatele sunt preparate ușoare, cu puține calorii, dar nutritive. Folosește legume proaspete, semințe și un dressing aromat și poți savura o salată delicioasă și hrănitoare. Robotul te va ajuta să mărunțești legumele, să prepari dressing-ul și să amesteci salata, iar ție îți mai rămâne doar să iei masa.

Rețetele de salate se prepară rapid iar pașii de urmat sunt simpli. Ori de câte ori ai poftă de o masă care să îți ofere un boost de energie, prepară o salată. Asigură-te că ții minte să adaugi și ridichi în salata pe care o gătești fiindcă vei schimba gustul salatei. Salatele care conțin ridichi sunt specifice primăverii, iar gustul este mereu asociat cu acest anotimp datorită prospețimii preparatului.

Poți adăuga ridichi în aceste salate:

  • salată de pui cu rucola și grâu – este un preparat sățios în care aromele se îmbină perfect. Puiul rumenit și legumele proaspete se transformă într-o farfurie colorată și delicioasă, bună de savurat la masa cu familia;
  • salată de pui cu brânză și soia – este un preparat ceva mai complex, conținând ingrediente pe care nu le folosești în mod normal într-o salată, precum mazărea congelată sau soia. Totuși, dacă vei încerca această rețetă, vei vedea că ingredientele se potrivesc de minune iar preparatul este de-a dreptul gustos.

Dacă vrei să te bucuri de gustul ridichilor la maximum, avem pentru tine și câteva propuneri în care ridichile sunt ingredientul principal:

  • salată de ridichi cu ouă fierte;
  • salată de ridichi cu ceapă verde;
  • salată verde de primăvară cu ridichi și verdețuri.

Prepară rețete calde cu ridichi și bucură-te de gustul savuros

Dacă vrei să îți surprinzi familia cu o rețetă nouă, preparatele calde cu ridichi pot deveni surpriza de la masă. De obicei ridichile se consumă crude, în salate, dar noi îți vom prezenta câteva variante de rețete cu ridichi la cuptor sau în tigaie. Iată ce rețete delicioase poți pregăti pentru următoarea masă:

  • tartă cu ridichi – este un fel de quiche, însă în această rețetă se folosește cașcaval pentru a lega ingredientele;
  • chipsuri de ridichi – pentru această rețetă va trebui să feliezi cu îndemânare ridichile în rondele subțiri, să le condimentezi și să le așezi tacticos într-o tavă întinsă. După ce ridichile stau la cuptor, obții chipsuri sănătoase, bune de oferit chiar și copiilor;
  • ridichi la cuptor cu usturoi – în această rețetă ridichile iau locul clasicilor cartofi galbeni. Taie ridichile în 4, condimentează-le bine, adaugă usturoi zdrobit și obții o garnitură perfectă pentru friptură;
  • salată caldă cu grâu și ridichi fierte – se prepară rapid iar rezultatul final este nutritiv și sănătos. 

Realizează un plating estetic sculptând ridichile

Poți utiliza ridichile atent prelucrate pentru a realiza un design interesant pe farfuriile în care urmează să servești preparatele tale sofisticate. Dacă ai nevoie de un element care să decoreze farfura într-un mod elegant și în culori atractive, ridichile te pot ajuta. 

Cel mai simplu mod de a le folosi este să decojești ridichile cu un curățător de cartofi, având grijă să rămână o coajă subțire. Fâșia rezultată poate fi folosită pentru a construi o floare sau un alt model, precum un ghem sau un balon. De asemenea, poți sculpta cu un cuțit într-o ridiche întreagă diverse pattern-uri.

La capitolul plating poți mereu să fii cât de creativ vrei! Lângă o porție de orez sau pe o farfurie cu salată poți adăuga câteva elemente decorative din ridichi. Culoarea roșiatică intensă contrastează armonios cu verdele și cu albastrul, așa că ține cont și de acest aspect!

Ce soiuri de ridichi poți să consumi?

Pe lângă ridichile roșii despre care am vorbit până acum în acest articol, mai există și alte tipuri de ridichi pe care le poți folosi în rețetele tale. Fiecare are gust și textură diferite însă aroma de bază este aceeași: ușor iute și cu o consistență zemoasă. Iată principalele soiuri de ridichi, în afară de cele roșii:

  • ridichi roșii lunguiețe – au gustul la fel ca al ridichilor roșii însă diferă forma;
  • ridichi albe Daikon – sunt lunguiețe și de culoare albă atât la interior cât și la exterior;
  • ridichi Rose Heart – au coaja albă iar în interior sunt mov;
  • ridichi Malaga – sunt de culoare violet închis;
  • ridichi albe – sunt rotunde și albe la interior și la exterior;
  • ridichi negre – sunt un soi de ridichi mai mari, cu o coajă închisă la culoare și interiorul alb.

Fiecare dintre aceste tipuri de ridichi pot fi folosite în salate sau în preparate calde. Ridichile negre pot fi utilizate în rețete consacrate precum salata de ridichi negre – ridichile sunt date prin răzătoare și li se alătură alte ingrediente acrișoare, precum merele. Este o garnitură delicioasă!

Cum să cultivi ridichi la tine acasă?

Ridichile roșii se cultivă cel mai bine primăvara, când vremea devine însorită. Dacă plantezi ridichile și vine un val de ger, este posibil ca semințele să nu reziste. Din primele săptămâni în care vremea de primăvară s-a instalat poți să pregătești pământul pentru plantat. Dacă vrei, poți planta semințele de ridichi în ghivece pe care să le ții pe balcon.

Iată ce ai de făcut dacă vrei să plantezi semințele în grădină:

  • afânează pământul;
  • seamănă ridichile în pământ la o adâncime de 1,5-2 cm;
  • udă ridichile la 1-2 zile;
  • după ce apar primele frunze, rărește ridichile și asigură-te că există o distanță de 3-4 cm între ele;
  • după 4-6 săptămâni de la plantare poți să recoltezi ridichile. Îți vei da seama că sunt gata de recoltat fiindcă se ridică la suprafață.

Pentru ce sunt bune ridichile în afara bucătăriei?

Dacă vrei să îi introduci copilului tău jocuri interactive și senzoriale, îți prezentăm câteva activități de cunoaștere și învățare în care te poți folosi de forma și culorile ridichilor. Iată câteva jocuri și experimente pentru copii:

  • pregătește o cutie senzorială pentru copilul tău – într-un recipient pune boabe de cereale (grâu, porumb, orez), legume de forme diferite (ridichi, morcov, țelină) și lasă-l pe cel mic să descopere texturi și forme noi;
  • învață-l pe cel mic să deseneze inspirându-se din realitate – dacă cel mic a ajuns la vârsta la care vrea să experimenteze desenatul, oferă-i surse de inspirație din realitate. Învață-l să deseneze forme punându-i în față ridichi pentru a-l determina să deseneze un cerc sau un ardei Kapia pentru a-l ajuta să deseneze un triunghi;
  • ajută-l pe cel mic să asocieze și să identifice culorile – pune-l pe copilul tău să îți arate creionul al cărui culoare corespunde cu ridichea, cu morcovul, cu ardeiul sau cu mărul. În același timp îl poți învăța formele geometrice.

Ridichile – bune pentru gătit, potrivite și pentru jucat

Diversifică meniul familiei tale adăugând în planul alimentar și rețetele delicioase și sănătoase cu ridichi! Prepară totul mai ușor robotul de gătit și obții bucate alese în care textura crocantă a ridichilor face diferența! 

Fiind versatile, ridichile sunt bune chiar și pentru activitățile de joacă pentru copilul tău! Introdu-i ridichile în alimentație când mai crește și este sigur să îi oferi alimente iuți, iar până atunci prezintă-i ridichile sub formă de joc.

Ridichile sunt mari iubitoare de apă, așa că ține cont că trebuie să le uzi constant. În funcție de soiul pe care l-ai ales, oferă-i apă alcalină sau acidă, în funcție de mediul pe care îl preferă. Poți obține apă alcalină sau acidă de la ionizatoarele de apă recomandate pe platforma GoostoMix. De asemenea, în perioada de început când plantezi ridichile, mai exact în perioada germinării semințelor, este recomandat să folosești Apa Super Alcalină de la ionizator, cu pH-ul 11,5, fiindcă va accelera acest proces.

Pe lângă apa alcalină de băut pe care o generează ionizatorul, acest aparat performant furnizează și alte 4 tipuri de apă pe care le poți utiliza pentru udatul plantelor, pentru curățenia în casă, pentru îngrijirea tenului sau pentru alte activități casnice. 

Află mai multe despre ionizatoarele noastre solicitând un demo!

Surse:

GoostoMix, o platformă care prezintă aparate inovative pentru o bucătărie modernă.
Comandă-ți propriul Thermomix TM6

Completează datele de mai jos și noi te vom contacta pentru a-ți oferi tot ajutorul necesar.

Preț: 1395 Euro
Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul nostru! Vei primi noutăți, articole, informații despre hidratare și alimentație pentru sănătatea ta!