Rețetele GoostoMix sunt adaptate la Thermomix de comunitate și nu sunt testate Vorwerk.

Planuri de început de an pentru o viață mai sănătoasă

Planuri de început de an pentru o viață mai sănătoasă

Articol (pre)gătit de
Delia, mereu pe fugă

Noul an te așteaptă cu brațele deschise către o viață mai sănătoasă! Profită de motivația de început de an pentru a adopta obiceiuri echilibrate, care să sprijine organismul și să prevină afecțiunile medicale. 

Dacă până acum viața ta a fost înconjurată de tentații nesănătoase și ai avut timpul liber limitat, a venit momentul să faci câteva schimbări în ceea ce privește cele mai importante aspecte legate de sănătate: alimentația, sportul, starea interioară și alte obiceiuri care merită luate în considerare pentru o viață mai sănătoasă.

Alimentația – sursă de sănătate pentru organism

Întâmpină noul an cu planuri mărețe! Regimul tău alimentar este principalul factor care influențează sănătatea organismului, fiind sursa de nutrienți pentru celule, țesuturi și organe. Alimentele pe care le consumi trec printr-un proces complex de transformare, dizolvându-se în substanțe nutritive ce hrănesc organismul. 

Atunci când alimentația ta este deficitară sau necorespunzătoare, organismul este supus unor riscuri majore. Abaterile constante de la alimentația sănătoasă produc dezechilibre și supun corpul unor eforturi mari de reglare și echilibrare a pH-ului, de stabilizare a activității rinichilor, inimii, ficatului și a numeroase mecanisme ce fac funcționarea organismului posibilă. Corpul uman, structura anatomică a omului funcționează prin procese complexe, fiind un întreg ierarhizat, format din mai multe sisteme ce funcționează dependent unul de celălalt.

Alimentația este cea care aprovizionează organismul cu substanțele necesare proceselor de funcționare și de aceea este important să îi acorzi o importanță deosebită. Odată ce apar lipsuri sau excese de diferite substanțe, efectele negative se extind asupra funcționării mai multor sisteme. 

Ai grijă de sănătatea ta și începe o alimentație sănătoasă prin a renunța la:

  • mâncarea de tip fast-food;
  • mâncarea procesată din comerț;
  • excesul de zahăr și sare;
  • carnea grasă;
  • dulciuri și snacksuri;
  • prăjeli.

Înlocuiește mâncarea nesănătoasă cu preparate gătite în casă

Cea mai simplă metodă prin care poți controla îndeaproape ceea ce mănânci este să îți pregătești singur mesele. Vorba vine singur, căci atunci când ai un robot multifuncțional de gătit în bucătărie, de prepararea meselor se ocupă mai mult el. 

Acum poți avea o alimentație echilibrată, bazată pe alimente sănătoase și gătite corespunzător prin intermediul dotărilor performante ale dispozitivului de gătit:

  • are o mulțime de funcții utile, precum: măcinare, mărunțire, tocare, frământare și amestecare, prin intermediul cărora poți prepara rețete de la cele mai complexe până la cele ușoare. Poți încerca orice rețetă îți dorești, căci rezultatele vor fi pe măsură. În plus, economisești timp și energie fiindcă munca pe care trebuia să o faci tu este acum în mâinile aparatului;
  • folosește tehnici sănătose de gătit, prin care este păstrată o bună parte din nutrienții alimentelor. Aparatul gătește prin tehnicile: slow-cook, sous-vide, sotare, călire, fermentare, fierbere, astfel că reușește să dea gust bun mâncării și fără ulei adăugat în exces, fără grăsimi sau condimente și arome artificiale.

Folosește ingrediente nutritive în rețetele tale

Atunci când gătești, axează-te pe alimente sănătoase, care să aducă în organism substanțele nutritive esențiale. Rețetele pe care le prepari cu ajutorul robotului tău de gătit pot fi o sursă de sănătate pentru corpul tău, dacă folosești ingrediente precum:

  • legume proaspete, folosite în diverse combinații de preparate, alături de carne, aluaturi sau cereale;
  • cereale, în majoritatea cazurilor integrale și nerafinate, din care să prepari rețete pe bază de cocă;
  • carne gătită corespunzător, astfel încât să își păstreze proprietățile benefice și să nu devină o explozie de calorii;
  • lactate de origine vegetală, preparate direct cu ajutorul robotului de bucătărie.

Alege să prepari rețete cu ingrediente sănătoase la dispozitivul tău de gătit atunci când pregătești mesele pentru tine și pentru familia ta! Alături de savoare și sațietate, incluzi în meniu și multă sănătate!

Fă cunoștință organismului cu superalimentele

Pentru un plus de nutrienți și un aport scăzut de calorii introdu în alimentație superalimentele. Acestea sunt alimente cu proprietăți deosebite:

  • sunt bogate în substanțe nutritive;
  • conțin nutrienți diverși, variați;
  • au un număr redus de calorii, raportat la cantitatea de nutrienți furnizată;
  • au în compoziție antioxidanți, enzime și alte substanțe folositoare organismului.

Superalimentele sunt ușor de introdus în alimentație, mai ales dacă le cunoști pe toate și începi să le cumperi mai des. Iată care sunt principalele superalimente ce îți pot schimba viața în bine dacă le consumi constant, însă cu măsură:

  • nuci, semințe și alune – superalimente bogate în grăsimi sănătoase;
  • afinele – fructe pline de antioxidanți;
  • cătina – un aliment cât 10 atunci când ne raportăm la cantitatea de vitamine și minerale din compoziție;
  • spirulina – antioxidanți, vitamine și alte substanțe nutritive, toate la un loc.

Apa pe care o consumi, izvorul sănătății tale

În definiția stilului de viață sănătos, regăsim cu prisosință consumul unei cantități optime de apă, însă nu orice fel de apă, ci una sigură, bună pentru consum. Apa este un element vital pentru corp, în lipsa căreia organismul nu mai poate funcționa. Atunci când apa se află în cantități mici în organism sau în cazul în care apa consumată este nesigură, apar dezechilibre majore ce pot schimba cursul vieții tale. 

Evită problemele cauzate de apă adoptând un singur obicei: consumă zilnic aproximativ 30 ml de apă / kg, mai exact apă filtrată și cu pH-ul adaptat organismului tău. Aceste 2 calități necesare apei pot fi obținute simplu, rapid și sigur astfel: cu ionizatorul de apă.

Ionizatorul de apă este un dispozitiv cu grad medical ce transformă apa de la robinet, ce curge prin țevi învechite și murdare, în apă sigură de băut, cu proprietăți îmbunătățite:

  • ionizatorul filtrează apa prin intermediul a 3 filtre eficiente, ce îndepărtează impuritățile, substanțele periculoase, microorganismele, lăsând să treacă doar apă purificată;
  • aparatul ionizează apa prin intermediul curentului electric, schimbând astfel pH-ul acesteia. Procesul se realizează fără adăugarea unor substanțe alcalinizante sau acidifiante, folosindu-se doar acțiunea curentului electric de a separa ionii din structura apei.

Ionizatorul generează 5 tipuri de apă cu 7 nivele de pH, dintre care 2 sunt recomandate consumului:

  • apa alcalină cu pH-ul 8,5, 9 și 9,5 – potrivită pentru a reduce din aciditatea din organism, cauzată de alimentația nesănătoasă și dezorganizată. Este apa care te va ajuta să îți energizezi și detoxifiezi organismul, astfel încât să te menții sănătos pe parcursul anului ce urmează;
  • apa Clean cu pH-ul 7 – recomandată copiilor sub 3 ani dar și adulților, în timpul mesei sau pentru a înghiți medicamente.

Corp revitalizat cu activitățile fizice în program

Sportul, efortul fizic, activitățile și exercițiile ce implică lucrarea masei musculare sunt necesare pentru o viață sănătoasă. Sportul ajută organismul să funcționeze mai bine:

  • îmbunătățește oxigenarea creierului;
  • sporește capacitatea cardiovasculară și îmbunătățește metabolismul;
  • menține sănătatea oaselor și articulațiilor;
  • calmează problemele legate de stările emoționale și afecțiuni psihologice;
  • reduce riscul de diabet, boli ale sistemelor corpului uman, controlează tensiunea și zahărul din sânge;
  • menține masa musculară și modelează corpul.

Este indicat să practici activități sportive sau să faci exerciții cel puțin de 3-4 ori pe săptămână, astfel încât să obișnuiești mușchii cu mișcarea și efortul. Deși efortul fizic este uneori evitat fiindcă presupune oboseală și forță, poți începe cu activități ușoare, care să te introducă în lumea sportului și să te motiveze să continui:

  • realizează exerciții de gimnastică, stretching, mișcări ușoare și exerciții pentru începători;
  • plimbă-te alert prin parc sau aleargă dacă îți place. Poți opta și pentru o bandă de alergare pe care să o amplasezi chiar la tine acasă;
  • ia-ți un antrenor personal care să îți dezvolte un antrenament adaptat corpului tău.

Îngrijește-te de trup, dar și de suflet

O condiție de sănătate mintală afectată de stări de anxietate, furie, depresie, tulburări de alimentație sau o stare generală confuză, tristă, apăsătoare va influența slăbirea sănătății fizice, dar și invers. Sănătatea mintală trebuie asociată întotdeauna cu funcționarea întregului organism, fiindcă modul în care te simți te va face sau nu mai predispus unor afecțiuni medicale.

Dacă ai avut un an greu, acum este momentul să te pui din nou pe picioare. Apelează la consiliere psihologică de specialitate dacă ai stări de anxietate, tristețe profundă, te simți abătut și posomorât și reușești cu greu să te înveselești. Întotdeauna este o alegere bună să îți exteriorizezi sentimentele, pentru că te face să fii conștient de trăirile pe care le ai și vei înțelege singur cum să le rezolvi.

Studiile în domeniu arată că persoanele care suferă de depresie sunt mai susceptibile să fie afectate de boala coronariană.

Abandonează obiceiurile nesănătoase

O viață sănătoasă înseamnă să renunți la tot ce poate fi un risc pentru sănătatea ta. Folosește motivația de la început de an pentru a te determina să iei decizii mai bune pentru viața ta!

Renunță la fumat

Fumatul este un obicei periculos ce creează dependență și afectează sănătatea pe termen lung. Tutunul din țigară arde și creează fum, care ajunge mai apoi direct în plămânii tăi. Din cauza substanțelor din tutun, fumul ajunge să concentreze peste 800 de compuși chimici, dintre care experții au clasificat 100 ca fiind cauze ale unor potențiale boli, precum:

  • cancerul pulmonar;
  • boli cardiovasculare;
  • emfizem.

Printre compușii periculoși din fumul de la țigări se află:

  • arsenic;
  • benzen;
  • benzopiren;
  • monoxid de carbon;
  • metale grele;
  • cianură de hidrogen;
  • nitrozamine.

Chiar și fumatul pasiv este o problemă pentru sănătate, astfel că este important să îi convingi pe cei din jur să renunțe la acest obicei nesănătos. Pune-ți sănătatea pe primul loc și spune nu fumatului activ și pasiv!

Consumă alcool responsabil

Dacă în organism ajunge o cantitate mare de alcool, sistemul imunitar va fi afectat și astfel agenții patogeni își pot face cale mai ușor spre organismul tău. Este recomandat să consumi alcool cu responsabilitate, în cantități mici și cât mai rar.

În plus, alcoolul creează efecte negative în lanț în organism:

  • distruge neuronii, astfel scăzând performanțele creierului, vizibile în scăderea funcției memoriei. Consumul abuziv poate provoca în timp leziuni organice la nivelul sistemului nervos central;
  • afectează celulele ficatului, implicat în procesul de dizolvare al acestei băuturi. Pe termen lung, pot apărea boli hepatice precum ficatul gras, hepatită și ciroză.

Dormi mai mult și mai liniștit

În timpul nopții, corpul se relaxează și își reface celulele și țesuturile. Acest proces se poate realiza cu succes dacă dormi cel puțin 8 ore pe noapte și ai un somn adânc și liniștitor. Iată ce poți face pentru un somn odihnitor:

  • evită să mănânci înainte de culcare fiindcă activezi procesul de digestie și astfel organismul va trebui să lucreze aproape toată noaptea;
  • consumă băuturi pe bază de plante, precum ceaiuri calde, înainte de somn pentru a te calma;
  • evită să te gândești la rezolvări și răspunsuri pentru problemele de peste zi.

Asigură-te că dormi destul și ai un somn plăcut pentru a ajuta organismul să se refacă peste noapte!

Mergi periodic la medic

Cel mai sigur mod pentru a afla dacă sănătatea ta este pusă în pericol de obiceiurile pe care le ai este să consulți medicul periodic. Programează-te la analizele anuale și la celelalte consultări specifice nevoilor tale și asigură-te că le bifezi pe toate.

Este important să știi ce se întâmplă în organismul tău, așa că vizitele la medic sunt mai mult decât necesare. Este bine să previi o boală înainte de apariția ei și, de asemenea, este mult mai ușor să tratezi o afecțiune dacă a fost descoperită din timp. 

Sfătuiește-te cu medicul tău în privința obiceiurilor tale și întreabă-l despre orice problemă pe care o ai. Rolul său este să te ajute să îți menții corpul sănătos și perfect funcțional, astfel că este indicat să apelezi la el cu orice ocazie!

Pași mici pentru o viață mai sănătoasă

Începe noul an cu schimbări semnificative pentru viața ta! Sănătatea organismului este menținută și protejată dacă vei lua în considerare sfaturile despre care am vorbit mai sus, așa că pregătește-te să le pui în aplicare!

Este important să ții cont de importanța fiecărui pas pentru sănătate. Fără apă și alimente corpul nu poate supraviețui și fără sport apar dezechilibre legate de greutate și funcționarea organismului. De asemenea, obiceiurile vicioase și necorespunzătoare își pot pune amprenta rapid asupra sănătății tale, astfel încât va trebuie să fii atent asupra tuturor aspectelor prezentate pentru a avea un stil de viață sigur, care să promoveze longevitatea, vitalitatea, energia și, în cele din urmă, sănătatea.

Pune în balanță efectele pe termen lung ale alegerilor tale și asigură-te că pui sănătatea pe primul loc! Cu puțin ajutor din partea robotului de gătit, ionizatorului, medicilor și a specialiștilor în problemele psihologice îți poți crea un stil de viață corect, echilibrat și recomandat pentru menținerea sănătății!

Surse:

GoostoMix, o platformă care prezintă aparate inovative pentru o bucătărie modernă.
Comandă-ți propriul Thermomix TM6

Completează datele de mai jos și noi te vom contacta pentru a-ți oferi tot ajutorul necesar.

Preț: 1395 Euro
Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul nostru! Vei primi noutăți, articole, informații despre hidratare și alimentație pentru sănătatea ta!